Reklamation

Det skal ikke være besværligt at reklamere hos os!
Vi lever at tilfredse kunder og derfor er alle reklamationer der måtte opstå hurtig behandlet hos os. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail ved at sende en mail til os på kundeservice@malacus.dk.

Du skal gøre følgende:

Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden er opstået eller hvori manglen består. Bemærk venligst, at du bør kontakte os, så snart du opdager defekten.

1.  Du skal dokumentere skaden eller manglen - derfor skal du sende 3-5 billeder der viser skaden eller manglen. 
2.  Send billederne og beskrivelse pr. e-mail til kundeservice@malacus.dk.
3.  Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på samt evt. vedhæft mail med ordrebekræftelse
4.  Når vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation, du vil inden for 5 dage høre fra os mht. status.

I tilfælde af at du skal returnere en vare som er en godkendt reklamation, sender vi en returlabel til dig, som du skal benytte, når du sender varen retur til os.

Hvis du vælger ikke at benytte den tilsendte returlabel (og dermed står selv for alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen) bedes du sende varerne til:

Malacus
Søndergade 20
9000 Aalborg
MRK: Reklamation


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger - refundering af dine fragtomkostninger, vil aldrig overstige mere end hvad en returlabel vil koste os og dog maks. 49 DKK.
Viser reklamationen sig at være uberettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. 
(OBS! Vores dækning af rimelige fragtomkostninger vil højest være, hvad det kostede os at sende dig varen.)

Det er vigtig at varen altid sendes i forsvarlig emballage og du får en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 



Klageadgang
Alle produkter er omfattet af den danske købelov, som giver dig 24 måneders reklamationsret. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvis du har spørgsmål eller en klage, kan du sende en e-mail til kundeservice@malacus.dk.

Du kan også klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 4171 5000
Email: kfst@kfst.dk
www.kfst.dk



EU-Kommissionens online klageportal (ODR) kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@malacus.dk